איך המדיה החברתית מחליטה מה תראו על הקיר שלכם?

אנו מחוברים למדיה החברתית כבר כמעט 2 עשורים אך רבים לא מודעים לצורה שבה עובדות המערכות שקובעות מה יראה כל אחד על הקיר שלו (Feed), במאמר הבא נסקור לעומק כיצד מחליטה המערכת איזה מידע להציג לכל גולש ומהו הרכיב המרכזי שפועל ברקע כל הזמן.

נתחיל באינטרס המובהק של כל פטפורמת מדיה חברתית: להשאיר את הגולשים כמה שיותר זמן באתר שלהם. למה? כי ככל שהגולש מבלה יותר זמן באתר, כך הסבירות שיצפה וילחץ על פרסומות גבוהה יותר. באינטרנט, אם משהו ניתן בחינם, סימן שאתה והמידע שנאסף ממך הם המחיר, במיוחד במדיה החברתית.

הכל מתחיל באלגוריתם:

מה זה אלגוריתם בהקשר של מדיה חברתית? בפשטות, זהו קוד חכם שמטרתו ללמוד את התנהגות הגולש ברשת וכתוצאה מכך להבין איזה תוכן הוא ירצה לראות בסבירות הגבוהה ביותר. לאלגוריתמים הללו יש עשרות אלפי פרמטרים שהם מחשבים כדי לדייק את התוכן שיוצג לנו, העיקריים שבהם: עמודים שאנחנו עוקבים אחריהם, פוסטים ומשתמשים שעשינו לייק לתכנים שלהם, כתבות שקראנו, חיפושים שעשינו, התכתבויות בצ׳אט ועוד… 

 

איך זה קורה בפועל?

דוג׳ 1: אם עקבתי אחרי חבר חדש ואותו חבר העלה תוכן זמן קצר לאחר מכן, האלגוריתם יחשב שיש סבירות גבוהה שארצה לראות את התוכן שלו. נגיד שראיתי את התוכן אבל לא הגבתי או עשיתי לייק עליו, בפעם הבאה הסבירות שאראה את התכנים של אותו חבר ירדו עד שבהדרגה לא אראה תכנים שלו כמעט כלל.

דוג׳ 2: חבר אחר שכמעט ולא ראיתי בקיר שלי פרסם פוסט המספר שנולדה לו ילדה עם תמונה שלה ושל אשתו. הפוסט מן הסתם קיבל מלא לייקים ותגובות מפרגנות, לכן האלגוריתם יסיק מכך שהפוסט צריך לקבל חשיפה גבוהה יותר ממה שהוא רגיל לתת לאותו חבר ולכן, גם אתה תראה את הפוסט על אף שלא ראית תכנים של אותו חבר כבר המון זמן.

דוג׳ 3: נגיד ואתם גוללים בקיר הראשי שלכם והמערכת מציעה לכם פוסט ממקור שאתם לא עוקבים אחריו, תמונה מההסטוריה, וידיאו של קרב איגרוף מפורסם, נגר שמייצר שולחן יוצא דופן וכו, לא לחצתם עליו, לא עשיתם לייק, רק התעכבתם עליו והפסקתם לגלול. זה מספיק בשביל האלגוריתם כדי להסיק שיש רלוונטיות לתוכן כזה ואתם עלולים לראות עוד תכנים כאלה ככל שתמשיכו לגלול.

איך בעלי עסקים יכולים להשתמש בידע הזה?

הבנה של התנהגות האלגוריתם תעזור לכם לדייק את המסרים והויזואליות שלכם במקום לירות באפילה ולקוות שהתוכן שלכם יעבוד.

הרבה בעלי עסקים מעלים תכנים באיכות ירודה שנראים כמו פלאיירים ומצפים שהגולשים יצאו מגדרם, ילחצו לייק, יגיבו וישתפו. בפועל האלגוריתם מבין שזה תוכן באיכות נמוכה מאוד מהר וגם הגולשים המעטים שנחשפים לתוכן כמעט עיוורים אליו כשהוא מופיע בקיר שלהם. תזכרו שאתם צריכים לנצח את החבר שהרגע נולדה לו בת או את הסרטון הויראלי של החתול או הכלב שמישהו העלה, התוכן שלכם חייב להיות בעל ערך גבוה כדי לקבל תשומת לב בין אוסף התכנים שמוצגים בקירות של הגולשים. ה״פלאייר״ שהעלתם בטוח לא יעשה את העבודה

לסיכום

הבנו היום מהו הלב הפועם מאחורי כל מדיה חברתית, האלגוריתם של הפיד. הבנו שהם צריכים אותנו כמה שיותר זמן באתרים שלהם, צורכים תוכן אין סופי במגוון צורות ודרכים, בין התכנים הללו, המאופיינים באופן אישי לכל גולש, שוזרים פרסומות המופיעות בדיוק בזמן הנכון כדי שהגולש ילחץ וירכוש או יבצע את הפעולה הנדרשת ע״י המפרסם. בנוסף למדנו שכדי להבליט את התוכן שלנו צריך לחשוב לעומק על הקהל אליו נרצה לפרסם ועל התוכן הטקסטואלי והויזואלי שלנו. רק כך נצליח לנצח את הפוסטים הויראליים שהאלגוריתם יתעדף בקירות של הקהלים שלנו.

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Share

פוסטים נוספים